Shiitake
Vi har inte tur med att odla svamp. Tredje (och senaste) gången vi försökte var under våren 2023, då vi ympade shiitake och ostronskivling på björk- och bokstockar i äppelskogen. Det funkade inte den här gången heller: det kom inga svampar under 2024, och under 2025 blev det bara en ynklig liten shiitakesvamp!
Igår var jag uppe i äppelskogen i ett annat ärende, och kastade i förbifarten en blick på traven med svampstockar som fortfarande ligger i ett hörn, och hallå ja! Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, som man brukar säga …









Lämna en kommentar
Want to join the discussion?Dela med dig av dina synpunkter!