Shiitake
Vi har ikke held med at dyrke svampe. Tredie (og seneste) gang vi prøvede, var i foråret 2023, hvor vi podede shiitake og østershat på birke- og bøgestokke i æbleskoven. Det virkede heller ikke denne gang: Der kom ingen svampe i 2024, og i 2025 blev det til en luset lille shiitakesvamp!
I går var jeg oppe i æbleskoven i anden anledning og kastede i forbifarten et sideblik på stakken med svampestokke, som stadig ligger i et hjørne, og halløjsa! Alt godt kommer – som man siger – til den, der venter …









Skriv en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!